Det står vel som alltid på penger. Men vi har nok av talenter;
Kjær, Røkland, Biletvedt, Furuseth, Aasen osv.
Men i et land med lite interesse i næringslivet for å sponse motorsport, er det vanskelig å få budsjettet signert.
Det må derfor for 2019 biltype/klasse som utvikler førere, men som ikke er så dyr at man må ha mange mill for å kjøpe bil og drifte den. Ellers blir det et stusselig NM fremover.
Som særforbund regner jeg med at Pri 1 for NBF er talentutvikling, og tilrettelegging for det. Som det er i alle andre særforbund.
Utfordringen er at FIA lager klasser som er meget dyre å kjøpe og kjøre. R4 og R5 ligger på over 1 til 2 mill i innkjøp.
Problemet er likt i hele Norden, og noe må gjøres. Jeg mener eneste løsning er å lage to cuper, en med rimelige 2wd og en med 4wd biler, Hvis ikke må man kutte alle int klasser over R2, og la resten være nasjonale klasser. Disse klarer de beste å få til budsjett til.
Håper de Nordiske forbund også ser dette og klarer å få på plass to nordiske bærekraftige klasser.
Man trenger ikke ha baller som strutseegg for å tørre å gjøre dette, men ønsker man å legge til rette for at unge talenter i rally kan utvikle seg i norden, må noe gjøres i 19, ellers blir det tynt fremover.