Trasig når man starter NM med å tape mye tid på en sperring på SS1.
Fant ikke så mye om dette i NBF sine reglementer, men tittet bare kjapt igjennom, så det står nok noe om det.
Det jeg fant står i Arrangørbestemmelser for Rally, para 204 pkt D. Her står det at ved helt eller delvis stopp/avbrudd av SS kan juryen tildele en tid de mener er mest rettferdig.
Men står det mer om dette noe annet sted, og hva er praksis?
Vi har etterhvert fått inboardkamera i mange biler, samt fancy trip/klokker i hver bil - som muligens kunne brukes for å få en rettferdig tid i en situasjon med sperring, og at 3dje part blir uskylig skadelidende.
Enig med Østberg Sr i at det er for galt at en sånn sak som kan få innvirkning på sluttresultatet i NM, og derved potensielt store resultatmessige og økonomiske konsekvenser for uskyldige deltakere, som bruker myyye penger på dette.
Praktiseres dette forskjellig fra løp til løp, og er det kun teksten over juryformann har å forholde seg til i saker som dette, eller er rutiner for dette godt beskrevet annet sted ?
Hvis man skulle endre noe, hva burde endres i reglementene ?